Kalendarium imprez  

czerwiec 2019
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
   

Polityka bezpieczeństwa  

   

Promocja czytelnictwa

"Jak nie czytam jak czytam"

Szczegóły

plakat A4

 

CELE  AKCJI:

Miło sobie poczytać.
Głównym celem od pierwszej edycji jest budowanie pozytywnego wizerunku książki, tak by czytanie kojarzyło się z czymś przyjemnym, z relaksem, wolnym czasem i rozrywką. Po prostu chcemy dać każdemu okazję do poczytania sobie w gronie koleżanek i kolegów, w miłych, niecodziennych okolicznościach. Tego, na co każdy ma ochotę, bez dorabiania wielkiej filozofii.
Promocja czytelnictwa
Jak podkreślają eksperci, jedyna nadzieja na wzrost wskaźników czytelnictwa leży w dorastającym pokoleniu. Kto w młodości nie odnajdzie radości z czytania, bardzo rzadko staje się aktywnym czytelnikiem w dorosłym życiu. Jeżeli 62% dorosłych Polaków nie czyta książek, trudno oczekiwać, że wszyscy uczniowie wyniosą nawyk czytania z domu. Przewodnia rola w aktywizacji czytelnictwa spoczywa więc na bibliotekach i szkołach, które „wychowują czytelnika". Dlatego konsekwentnie ignorujemy komentarze twierdzące, że promocja czytania powinna być bardziej poważna. Nie – naszym zadaniem jest danie uczniom okazji do przekonania się, że czytanie jest miłe. Tylko i aż tyle możemy zrobić.
Wizytówka potencjału bibliotek
Jednocześnie akcja jest wizytówką potencjału bibliotek i szkół. Zorganizowały tak spektakularne przedsięwzięcie bez zewnętrznego finansowania, politycznych patronów i pomocy organizacji. Symboliczne liczby i zdjęcia czytającej młodzieży robią duże wrażenie pośród powszechnego narzekania na kondycję czytelnictwa. Nikt nie wpada już na pomysł, by masowo likwidować biblioteki.

 

źródło: https://czytamy.org/informacje

   
© Gminny Ośrodek Kultury w Wyszewie